1.
Батьківський приклад – це
важливо!
Всім відома фраза «Діти нас не
чують, діти нас дивляться». Багато батьків зараз разом із дітьми знаходяться на
карантині, і для того, щоб мотивувати та надихнути дітей на навчання, слід
продемонструвати їм власний приклад. Дуже складно працювати, коли поряд хтось
розважається або взагалі нічого не робить. Продовжуйте свою роботу вдома, або
навчайтесь, знайдіть онлайн-курси, що стосуються сфери вашої професійної
діяльності чи хобі. З ранку і до вечора вдома має бути створена атмосфера
активної діяльності (навчальної та професійної).
2.
Підтримка розпорядку дня та планування
Перебування вдома, відсутність жорстких рамок часу
(початок першого уроку чи робочого дня) дає ілюзію того, що часу багато і його
висточить на всі справи, тому можна розслабитись. Насправді таким чином є ризик
втратити час на відволікання, сторонні справи. Наявність розпорядку дня, який
був до карантину, полегшить організацію навчання онлайн. Дітям та дорослим
доцільно прокидатися, снідати та починати навчатися/працювати в один і той же час кожного дня, а також вчасно
відпочивати і лягати спати. Запропонуйте дитині скласти власний план дій на
кожен день та оформити його з можливістю вімічати свій прогрес, а потім
відстежити, де саме виникали труднощі, що треба змінити.
3.
Відстеження емоцій
Постійне перебування вдома,
відсутність нових вражень, нестача спілкування, незадоволеність певних потреб, пов’язаних з
карантинними заходами можуть бути викликом для будь-кого. Дуже важливо в таких
умовах відразу відстежувати емоції, визначати, коли треба трохи перепочити або
переключитись на інше завдання. Якщо в дитини щось не виходить, не слід
доводити ситуацію до моменту, коли всі стають напруженими і навіть готові
посваритись. Можна трохи відкласти справу та взяти тайм-аут для заспокоєння або
спробувати поглянути на завдання під іншим кутом, подумати разом, як полегшити
її виконання, як воно стане у нагоді у дорослому житті. Головне – підходити творчо
та не втрачати гумору. В кожного повинно бути право на помилку, адже іноді вони призводять до нових ідей.
4.
Мотивація
Варто відверто поговорити з дитиною,
пояснити ситуацію, що склалася, розповісти, що дорослим зараз теж складно,
пообіцяти повну підтримку під час навчання. Домовитись про те, що навчання дома
– це експеримент для всіх, тому можна пробувати щось нове: необов’язково читати
підручник, сидячи за столом та склавши руки. Для підвищення мотивації можна
запропонувати дітям самостійно визначити собі мету та нагороду, яка передбачається
за її досягнення, а також пошукати в інтернеті та соцмережах (фейсбук, інстаграм)
цікаві сторінки з ідеями для мотивації та натхнення (наприклад, використання «bullet journal» для планування). Сприйняття
навчання як дій для саморозвитку, а не як нудних шкільних завдань сприятиме
підвищенню престижності, значущості такої діяльності. Зараз багато підлітків
ведуть блоги, сторінки в соцмережах, де діляться з ровесниками тим, як вони
навчаються – таким чином можна знайти приклад або долучитися до ініціативи та
створити власний блог.
5.
Налагодження середовища
По можливості слід організувати
дитині середовище для навчання, де її не
будуть відволікати гучні звуки, розмови, брати або сестри, домашні тварини. Можна
спробувати вдягатись у шкільний одяг для підтримки потрібної атмосфери.
Комментариев нет:
Отправить комментарий