четверг, 2 апреля 2020 г.

Урок з елементами тренінгу «Здоровий спосіб життя – це престижно!»

Уявіть собі або схематично намалюйте людину, яка дотримується здорового способу життя. Як вона має риси? Чому саме?

Здоров’я це стан повного фізичного, душевного, соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань та фізичних вад;

узгодженість усіх його складових: фізичної, соціальної, психічної, духовної.

Здоровий спосіб життя (ЗОЖ)це спосіб життя людини, спрямований на профілактику хвороб та зміцнення здоров’я. Він включає такі принципи, як дотримання режиму дня, раціональне харчування, фізичну культуру, дотримання правил гігієни, відсутність шкідливих звичок.

Історія розвитку знань про здоров’я нараховує понад 2000 років. Біля витоків формування світоглядної думки про збереження найбільшої цінності, якою є здоров’я людини, стоять древньогрецькі філософи (Геракліт, Демокріт, Платон, Аристотель, Гіппократ та ін,). Так, наприклад, Аристотель підкреслював, що «здоров’я людини – щастя», а Гіппократ розумів організм людини як єдине ціле, надавав великого значення питанням етики, поведінки, приділяючи увагу як організму, його природі, так і оточуючому середовищу, умовам життя, гігієнічному режиму. Сучасні науковці, працюючи над розробкою вчення про здоров’я, наводять 79 визначень здоров’я, запропонованих спеціалістами різних країн, що свідчить про багатобічність цього поняття.
Вчені стверджують: здоров’я людини на 10 % за­лежить від спадковості, на 5 % — від рівня розвитку медицини, на 5 % — від навколишнього середовища, інші 80 % — у руках нас самих. Отже, наше здоров’я залежить від наших звичок та зусиль.


Пройдіть тест та дізнайтеся, чи дотримуєтесь ви здорового способу життя: http://www.virtual.ks.ua/essays-term-papers-and-diplomas/3189-psychological-test-are-you-physically-healthy.html

Подумайте, як само можуть привернути увагу молоді до здорового способу життя (оберіть один з напрямів):

- Батьки;
- Школа;
- Громадські організації.

Чи можна зробити ЗОЖ більш модним за допомогою соцмереж? Як само?


Вправа «Міфи та правда»

Уважно прочитайте твердження та визначте, правда це чи міф.

1.     Некурці можуть страждати від захворювань на дихальні органи через пасивне паління.
2.     Паління допомагає розслабитись, якщо людина нервується.
3.     Фізичні вправи, нейтралізують шкоду, якої завдає паління.
4.     Одна із головних причин паління – бути «як усі».
5.     Більшість курцій дістає задоволення від паління і не збирається кидати.
6.     Тютюнопаління є однією із причин захворювань серця.
7.     Нікотинове оруєння проявляється нудотою, слабкістю, запамороченням.
8.     Паління призводить до раку легень
9.     СНІД передається через спільне користування посудою.
10.  Можна легко кинути вживати алкоголь, наркотики у будь-який час.


Пам’ятка
Як сказати «НІ» у ситуації алкогольної, наркотичної,
тютюнової провокації
1.     Дякую, я скористаюсь цим, тільки-но у цьому буде потреба.
2.     Мені це непотрібно.
3.     Не схоже, що мені сьогодні від цього стане краще.
4.     Я не в гуморі, того не хочу цього пробувати.
5.     Ні, не хочу неприємностей.
6.     Коли мені це буде потрібно, я дам про це знати.
7.     Мої батьки попереджали, що вони мене вб’ють.
8.     А чому ти думаєш цю річ назвали «дурманом»?
9.     Колись іншим разом.
10.  Ця гидотна не для мене.
11. Ні, дякую.
12.  Якщо тренер дізнається, змусить бігати ще 20 кілометрів.
13. Востаннє, коли мама спіймала мене із цигаркою, мені не давали
      кишенькових грошей 6 місяців.
14. Ні, дякую, у мене вистачає неприємностей.
15. Я – за вітаміни!
16. Ні, дякую, ліків не вживаю і не хочу.
17.  Я і без цього чудово почуваюся.
18.  Ні, дякую, у мене завтра контрольна, і мені треба готуватися до неї.
19.  Я роблю дурниці, коли хильну.
20.  Ці «радощі» не для мене.
21. Ні, я вже спробував і мені не сподобалося.
22. Я хочу бути здоровим!

Перегляньте відеоролики за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=v94JGKKdvkY

Подумайте, що саме може входити до психічного здоров’я?

Основні складові психічного здоров’я:

1. Першою і найважливішою складовою є прийняття себе як людини, гідного поваги. Це центральний ознака ментального здоров’я людини.
2.Уміння людини підтримувати позитивні, теплі, довірчі відносини з іншими. Люди з такими якостями мають вищий потенціал до любові і дружнім відносинам.
3. Автономність – це незалежність і здатність людини регулювати свою поведінку зсередини, а не чекати похвали або оцінки себе з боку оточуючих. Це здатність, завдяки якій людина може не дотримуватися колективних вірувань, забобонів і страхів.
4. Екологічна майстерність – здатність людини активно вибирати і створювати власне оточення, яке відповідає його психологічним умовам життя.
5.Наявність мети в житті – упевненість в наявності мети і сенсу життя, а також діяльність, спрямована на досягнення цієї мети.
6.Самовдосконалення – мало досягти тих характеристик, які були описані вище, важливо розвивати власний потенціал. Тобто повинна бути потреба реалізації себе і власних здібностей. Важливим аспектом ставлення до себе, як до особистості, здатної до самовдосконалення, є також відкритість новому досвіду.

Важливими навичками є вміння впоратися з емоціями, вчасно відпочивати, користуватися засобами зняття напруги, наприклад:

- Арттерапія

Якщо ви почуваєтесь напружено, можна розслабитись за допомогою малювання, і це не потребує творчих здібностей. Головне – зосередитись на власному стані і дозволити собі свободу рухів. В цій роботі важливий саме процес, а не результат, тому використовуйте яскраві фарби, фантазуйте, створюйте власні світи. Все більшою популярністю навіть у дорослих користуються розмальовки-антистрес, які дозволяють відпочити від важливих справ та переключитися на себе.

- Спілкування з близькою людиною;
- Заняття улюбленою справою;
- Ароматерапія;
- Вправи для релаксації :

Вправа «Дзвін»
Інструкція. Уявіть, що ви лежите на траві в лузі, оточеному горами. Відчуйте м'якість трави, на якій лежите, вдихніть аромат квітів. Подивіться вгору, на небо. Неподалік знаходиться невелика сільська церква. Ви чуєте, як ударив її дзвін. Його звук чистий і приємний. Це ваш звук, що будить у вас несподівану, невідому, відкриту колись радість. Ви знову чуєте удар дзвону.
Цього разу звук його сильніший. Відчуйте внутрішній відгук на цей звук, усвідомте, що він будить ваші приховані можливості, рух струн серця. Тепер прислухайтеся до поступового завмирання звуку й вловіть момент, коли він затихне і настане повна тиша. І знову ви чуєте удар дзвону. Звук наближається до вас, і ви відчуваєте, як вібрує він у вас усередині, у кожній вашій клітинці, кожному вашому нерві. В якийсь момент відчуйте себе цим звуком – чистим, який не знає меж.


Вправа «Водоспад»
Інструкція. Сядьте у зручну позу, заплющте очі. Дихайте рівномірно. Спокійно. Звільніться від напруження в м’язах тіла. Зробіть глибокий вдих, зафіксуйте насичення киснем легенів,  повільно видихніть. Повторіть цю процедуру до відчуття розслаблення.  Вам  спокійно, ви задоволені. Уявіть собі  поле і себе на ньому. Ви стоїте  босими ногами  на теплій землі. Озерніться навкруги, зафіксуйте в уяві все, що потрапляє вам на очі. Підведіть голову догори і подивіться  на лагідне сонечко. Воно яскраво-золотисте і тепле. Відчуйте тепло і енергію сонця. Поверніть  голову праворуч і знайдіть  поглядом водоспад. Це лагідний гірський водоспад. Підійдіть до  нього. Подивіться, яка прозора вода. Відчуйте свіжіть біля  водоспаду. Станьте під водоспад і  прийміть чистий гірський душ. Відчуйте, як гірська вода омиває  ваше тіло з голови до ніг. Вода змиває все неприємне. Омиває  тіло і душу. Відчувши приємне очищення, вийдіть з-під водоспаду. Поверніть на галявину і встаньте обличчям до сонця. Зробіть глибокий вдих і  повільний видих. Ви  змили  з себе всі емоції хвилювання, неприємні спогади і думки.  Уявіть собі, що сонце вам посміхається. Посміхніться йому у відповідь. Простягніть руки назустріч сонячному  променю, пориньте в нього. Прийміть “сонячний душ” з голови до ніг. Відчуйте, як  промінь поступово торкається кожної частини вашого тіла,  наповнюючи його сонячним світлом,  сонячною енергією. Ви насичені чистою  енергією здоров’я. Вам приємно: зробіть вдих і на видиху розплющте очі.


Дякую за увагу!

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?