вторник, 6 апреля 2021 г.

Урок з елементами тренінгу "Я обираю здоров'я. Відповідальна поведінка"

 

Урок з елементами тренінгу «Я обираю здоров’я. Відповідальна поведінка»

Доброго дня, шановні учні! Запрошую долучитися до участі в тренінговому занятті, присвяченому збереженню здоров’я.

Що вам приходить на думку, коли ви чуєте слово «Здоров’я»?

 

Здоров’я як благополуччя на всіх рівнях

 

Фізичне благополуччя

Добре фізичне самопочуття, енергія, бадьорість, здатність витримувати фізичні навантаження.

Психологічне благополуччя

Інтелектуальне

Уміння вчитися й отримувати задоволення від навчання, здатність аналізувати проблеми та приймати зважені рішення.

Емоційне

Здатність розуміти почуття — свої та інших людей, уміння долати невдачі, керувати стресами.

Духовне

Усвідомлення свого призначення і сенсу життя, сприйняття загальнолюдських цінностей, залученість до культурної спадщини людства.

Соціальне благополуччя

Задоволення соціальним статусом і якістю стосунків з оточенням, здатність ефективно спілкуватися та взаємодіяти з людьми.


 Як ви гадаєте, що саме впливає на здоров’я сучасної людини?


Сьогодні підлітки стискаються з великою кількістю ризиків: останніми роками в Україні молодшає наркоманія, тютюнопаління, паління вейпів, вживання хмічних речовин. Це все формує небезпечні залежності, які негативно впливають на подальше життя людини, приносить шкоду не тільки залежній особі, яка вживає, а й її близьким. 

Серед молоді може існувати думка, що вживання наркотиків – престижно, це робить людиною більш досвідченою, дорослішою. Але насправді наркоманія приносить лише зламані долі, оскільки руйнує майбутнє, не дає можливості для самореалізації в кар’єрі, створення сім’ї, повноцінного спілкування, насолоди реальним життям, а не штучними речовинами. Для деяких людей залежності – засіб відходу від проблем, пошук легких позитивних емоцій.

Варто пам’ятати, що вживання алкоголю та наркотиків не є засобами вирішення проблем. Вони лише поглиблюють подібні ситуації, призводять до виникнення нових, більш складних проблем.

Іноді підлітки починають палити через невміння відмовитись на таку пропозицію, страх чимось відрізнятися від однолітків, здаватися «білою вороною».  Тому треба вміти сказати «ні»:

1. Прийміть рішення;

1. Опишіть словами те, що вас непокоїть, розкажіть про свої відчуття, наприклад: «Мені не подобається те, що…»

2. Запропонуйте своє бачення ситуації «Я хотів би, щоб ти…»

3. Запитайте, що про це думає ваш опонент?

4. Скажіть: «Ні! Мене це не цікавить!»

5. Будьте стійкими, захищайте свою позицію;

6. Використайте метод «Заграної платівки» (повторюйте одне і те саме кілька разів);

7. Ставьте багато уточню вальних і непотрібних запитань;

8. Спробуйте віджартуватися;

9. Відмовтесь продовжувати розмову («Я не хочу більше про це говорити») або запропонуйте альтернативу.

 

Щоб відмова виглядала впевнено, можна потренуватися: біля дзеркала чи разом з батьками або друзями.

 

Якщо вас непокоїть спілкування з будь-ким, обов’язково повідомте про це батьків!

 

Наслідки вживання наркотиків

 

1.Порушення психіки, агресія;

2. Втрата інтересу до сім’ї, роботи;

3. Розвиток хронічних хвороб всіх систем організму;

4. Погіршення функцій головного мозку, інтелекту, пам’яті;

5. Деградація особистості людини, коли всі її бажання зводяться до єдиного: знайти дозу.

 

Візміть чистий аркуш паперу і зімніть його, можна зробити кульку, відірвати шматочок. Розгорніть його, спробуйте відновити. Чи вдалося вам це зробити? Так само і з нашим здоров’ям. Можна вилікуватися від певної хвороби, можна дотримуватись здорового способу життя і зміцнювати свій імунітет. Але якщо постійно палити, вживати алкогольні чи наркотичні речовини, здоров’ю наноситься систематична шкода, і відновити його буде дуже важко або взагалі неможливо.

 

Подумайте, що таке відповідальність? За що може відповідати людина? В чому це виражається?

 

Дитиною вважають осіб віком до 18 років: малолітніми- до 14 років, неповнолітніми – 3 16 до 18 років. Кримінальна відповідальність настає з 14 років за тяжкі злочини, адміністративна відповідальність – 3 16років: з такого віку протокол про правопорушення складають саме на дитину, а не на її батьків. Втім, батьки до 18 років несуть відповідальність за виховання та навчання дитини.

 

Але пам’ятайте, що кожна людина сама робить своє майбутнє. У підлітковому віці ви можете зробити вклад у своє подальше життя, а саме: дотримуватись здорового способу життя, добре вчитися, розвивати свої здібності та нахили.

 

Продовжіть фрази:

 

Бути відповідальним для мене означає…

Деякі люди відповідальніші, ніж інші, - це люди, які…

Безвідповідальні люди – це…

Свою відповідальність щодо інших людей я проявляю через…

Про відповідальність людини я дізнаюся по…

Чим сильніша моя відповідальність, тим більше я…

Я би побоявся/лася нести відповідальність за…

Бути відповідальним за самого себе – це…

Я несу відповідальність за…

 

Три принципи відповідальності

 

1. Я відповідаю за все, що роблю. Якщо роблю щось не так, то визнаю свою помилку і не намагаюся перекласти свою провину на іншого.

2. Я відповідаю за свою освіту і здоров’я – інші не повинні робити за мене те, що я сам у змозі зробити для себе.

3. Я відповідаю за свої взаємини з людьми, зобов’язаний проявляти до них пошану.


Чи дотримуєтесь ви цих принципів? Чому саме?


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?