четверг, 14 мая 2020 г.

Мотиви вживання алкоголю підлітками




Імітація

Дитина або підліток вчиться, наслідуючи старших. Отже, якщо вона бачить перед
собою, що курить або вживає алкоголь, їй захочеться зробити те ж саме. Цестосується і вживання наркотику, і вживання великих доз спиртного. Наслідуючи дорослих,підліток або дитина може подумати: «Я хочу вирости таким, як мій тато», «Я хочу робити все, що робить моя улюблена поп-зірка», «Я хочу бути таким, як друг мого старшого брата».

Належність до групи

Людина ― це соціальна істота. Вона чекає, що її прийме група, до якої вона хоче належати. Люди тягнуться до собі подібних, і це особливо важливо в підлітковому віці, коли з’являється відчуття власного «Я». Ось про що може подумати підліток: «Кожен, кого я знаю, вживає алкоголь!», «Я хочу залишитися в цій групі і, якщо вони вживають алкоголь, я робитиму це також».

Потреба бути дорослим

 Дорослі мають деякі переваги. Їм дозволено те, чого не можна дітям
(наприклад, пити алкогольні напої), у дорослих інша шкала відносин. Іноді дорослі поводяться з підлітками, як з малими дітьми, і одночасно чекають від них дорослої поведінки. Не дивно, що підлітки хочуть здаватися дорослими. Деякі вважають, що вживання алкоголю зробить їх досвідченішими у житті. Підліток може подумати: «Я достатньо зрілий, щоб приймати рішення!», «Я вже виріс і можу пити ― я сам подбаю про себе!».

Цікавість.

Наркотики та алкоголь оточені ореолом таємниці, яка підсилює цікавість. А це важлива якість для вивчення, яку треба заохочувати. Але цікавість до наркотиків та алкоголю заохочувати, зрозуміло, що не слід. Підліток міг би сказати: «Це дуже цікаво і збудливо! Чому вони мене зупиняють?».

Дослідження своїх можливостей

Підлітковий вік ― час визначення своїх можливостей, на що людина здатна. Підлітки запитують себе: «Що я можу зробити?». І вони досліджують свої можливості та можливості інших. Для деяких необхідно знати межі і рамки батьківської любові і турботи. Підліток може сказати: «Я хочу бути самостійним», «Я зможу зупинитися,
коли захочу».

Низька самооцінка

Деякі діти/підлітки невисокої думки про себе, і вони хочуть дізнатися думку інших про себе. Вживання алкоголю підвищує зарозумілість. Низьке самооцінка викликає такі думки: «Я не такий привабливий, як мої друзі».



Втеча від дійсності

 У деяких дітей/підлітків є бажання утекти від дійсності. Деякі перебувають у тяжких умовах: їх ображають в сім’ї, принижують, б’ють, пригнічують. Інші ― приховують свої проблеми. Наприклад, нещасливе кохання, або коли можливості не відповідають батьківським очікуванням, або загальна незадоволеність життям провокують втечу від дійсності. Підліток може подумати: «Я не зможу витримати цього!».

Нудьга та потреба в збудженні

 Нерідко підліток просто не володіє достатнім арсеналом знань щодо ефективних та безпечних способів підвищення настрою. Бажаючи змінити емоційний стан дитина/підліток може подумати: «Нема чим зайнятися, нудно, треба випити пиво і стане
веселіше».

Наслідування моди, бажання бути особливим

 Хочеться відповідати моді, але одночасно й відрізнятися від інших. Підліток може подумати: «Я молодий і відрізняюся від інших!», «У мого покоління інші правила життя, треба все спробувати поки молодий!»

Нестача потрібної інформації, недовіра до інформації

Є багато неточної та перебільшеної інформації про наркотики та алкоголь. Не дивно, що молодь дуже критична до такої інформації. Брак потрібної інформації, недовіра до неї породжує думки: «Дорослі нічого не знають», «Вони мені брешуть, щоб я не міг проводити час так, як я хочу!».

Невразливість, ризик

Часто діти/підлітки не мають досвіду в тому, що роблять. Іноді вони
не знають своїх слабких сторін, вразливих місць і йдуть на ризик. Підліток може вважати: «Я
дуже розумний, щоб турбуватися про наслідки!», «Зі мною нічого не трапиться!».

Як спілкуватися з дитиною про алкоголь?

Під час спілкування з дитиною варто:

● запитати спочатку чи знає дитина, що таке алкоголь;
● розказати дитині чому ви вживаєте (не вживаєте) алкоголь;
● в доступній для дитини формі пояснити чому алкоголь ― це небезпечна речовина для дитини ;
● володіти достовірною інформацією;
● вести діалог, а не повчати;
● дати можливість дитині самій поміркувати над тим, що вживання алкоголю небезпечне;
● запропонувати альтернативу, а не критикувати спосіб життя та світогляд дитини;
● переглянути родинні правила щодо вживання алкоголю, можливо, щось змінити, але обов’язково
показати дитині, що правила в родині виконуються (якщо їх досі немає, встановити).
що варто знати дитині (бажано до початку підліткового періоду) про алкоголь:
● що таке алкоголь;
● в яких напоях міститься алкоголь;
● чому люди вживають алкоголь;
● наслідки вживання слабоалкогольних напоїв;
● що таке алкогольна залежність (алкоголізм);
● наслідки вживання алкоголю для дитини та підлітка;
якщо ви не знаєте як відповісти дитині на поставлене нею питання, варто сказати:
«Я не знаю про,.. але якщо знаєш ти, мені було б цікаво послухати… Давай дізнаємось про це
разом... А як ти вважаєш?.. тощо».

Коли починати говорити про алкоголь?


Про алкоголь можна розмовляти з дитиною, починаючи з 5-ти річного віку. З 9 років варто детально розповідати про наслідки вживання алкоголю, про альтернативні способи проведення вільного часу, про справжню дружбу, шляхи завоювання поваги, способи подолання неприємних емоцій та почуттів без вживання алкоголю.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?