Шкільне життя п'ятикласників ускладнюється часто невиправдано високими вимогами до них з боку вчителів. Цього не можна допускати щонайменше з трьох причин:
-
уповільнюється темп діяльності учнів, тоді як виконання певних видів робіт
потребує більше часу;
-
зміст навчальних предметів основної школи вибудовується систематично, що, у
свою чергу, передбачає сформованість у школярів добре розвиненого теоретичного
мислення. У п'ятикласників же воно тільки формується; вони звикли працювати з
одиничними поняттями та термінами;
-
високі вимоги до самостійності та відповідальності підлітків без урахування їх
вікових особливостей можуть становити загрозу для емоційного благополуччя
дитини.
Дорослі
очікують від підлітків здатності розуміти інших людей, співіснувати з ними на
принципах рівноправності та толерантності. Але у п'ятикласників ці властивості
тільки починають формуватись, і їх розвиток вимагає терпіння, обережності,
діалогового навчання, створення ситуацій, в яких підлітки навчаються
враховувати різні точки зору. За цих обставин важливо, щоб учитель-предметник
не переносив механічно методи навчання й форми взаємодії зі старшими школярами
на учнів 5-го класу. Необхідно поступово вводити новий зміст і нові форми
навчальної діяльності.
ПАМ'ЯТКА
КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ 5-х КЛАСІВ
- Працюйте над формуванням колективу через
різноманітні доручення, змінюючи групи.
- Розвивайте почуття колективізму через спільну
турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна
участь у святах, естафетах, конкурсах).
- Пріоритет віддавайте індивідуальній роботі
(спостереження, бесіди, анкетування, доручення).
- Уникайте «гострих» кутів, проявляйте стриманість,
терплячість.
- Пам'ятайте: діти потребують ласки, ніжності,
співучасті, турботи.
- Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність.
- Не забувайте: формування класного, батьківського
колективу не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських
зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників
до життя класу;
- Проявляйте доброзичливе ставлення, підтримку;
- Реалізовуйте демократичний стиль керівництва;
- Не
висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятайте різницю між п’ятикласниками та іншими
учнями середньої школи;
- Намагайтесь, щоб заняття викликали в учня
позитивні переживання, позитивне емоційне ставлення до навчального предмету;
- орієнтуйте дітей
на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення
перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого
їх розвитку і вдосконалення;
- допомогайте учням із низьким соціальним
статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі:
- проводьте
відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з
використанням активних форм роботи;
-
залучайте
до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
-
на позакласних заходах давайте
можливість проявити себе з кращої сторони;
- звертайте увагу однокласників на успіхи цих дітей
у тому, що в них виходить.
ПАМ'ЯТКА
ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У 5-х КЛАСАХ
- Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до
своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з методикою викладання в початкових класах.
- Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну
літературу.
- Пам'ятайте: легше з першого уроку викликати до
себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.
- Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте
ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки
виконання.
- Впродовж
уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх чіткого
виконання.
- Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів,
домагайтеся систематичної роботи над помилками.
- Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку
мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний
роздавальний матеріал.
- Забезпечуйте систематичне повторення.
- Уникайте перевантаження дітей.
- Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х
класах.
Комментариев нет:
Отправить комментарий