среда, 23 июня 2021 г.

Корисні підказки батькам від педагога і психолога Юлії Гіпенрейтер

 



1. Непокора - єдине, що дитина може протиставити неправильному спілкуванню з нею.

 2. "Проблемні", "важкі", "неможливі" діти, також як і діти "з комплексами", "нещасні" - завжди результат неправильно склавшихся відносин в родині.

3. Безумовно приймати дитину - значить любити її не за те, що вона красива, розумна, здібна, помічник, відмінник тощо, а просто так, за те, що вона є!

4. Дитина гірше поводиться, якщо її частіше сварять. Чому ж так відбувається? Виховання дитини не має нічого спільного із дресируванням. Батьки існують не для того, щоб виробляти в дитині умовні рефлекси.

5. Дитина швидше дійде до думки "Мене не люблять", якщо батьки частіше будуть її критикувати, дратуватися, зупиняти її.

6. Встановлення дисципліни - не до, а після встановлення добрих, довірливих стосунків і тільки на їх основі.

7. Не втручайтеся в справу, якою зайнята дитина, якщо вона не просить допомоги. Цим ви повідомите їй: "З тобою все добре! Ти впораєшся!"Інша справа, якщо він зіткнувся із серйозними труднощами, які не може подолати. Тоді позиція невтручання не підходить.

8. Якщо дитині важко і вона готова прийняти вашу допомогу, обов'язково допоможіть їй. Візьміть на себе лише те, що вона не може виконати самостійно, інше залиште їй. Коли дитина засвоїть те, що давалося їй важко, передайте цю справу цілком їй.

9.Особистість і здібноості дитини розвиваються лише в тій діяльності, якою він займається за власним бажанням і з цікавістю.

10. Підліткова мода подібна вітрянці - багото підлітків її підхоплюють і переносять і більш-менш серйозній формі, а пізніше самі посміхаються озираючись назад. Але не дай Бог батькам в цей час ввійти у затяжний конфлікт зі своїми сином чи донькою. 

11. Дозволяйте вашій дитині зустрічатися з негативними наслідками своїх дій (або своєї бездіяльності). Лише тоді її вчинки будуть дорослішати, вона ставатиме свідомішою. 

12. Висловлюйте незадоволення окремими вчинками дитини, але не дитиною в цілому.

13. Можна засуджувати дії дитини, але не її почуття. Незадоволення діями дитини не має бути систематичним, оскільки воно перейде в неприйняття її.

14. Небажана поведінка дитини - нормальна реакція на ненормальні умови життя.

15. Сувора мати емоційно відділена від дитини - саме так вона може відчувати.

16. Дайте дитині змогу бути собою. Не підштовхуйте її весь час. Не вчіть її. Не читайте її весь час нотацій. 

17. Відомо, що спостереження за рухом власної діяльності заважає цій діяльності або ж взагалі її руйнує. Слідкуючи за почерком, ми можемо втратити думку, намагаючись виразно читати - перестати розуміти текст.

18. Самопізнання і самовиховання - найперше завдання батьків та вчителів. Без цієї особистісної роботи вони, замість того, щоб всебічно розвивати дитину, навантажують її власними проблемами. 

19. У всіх випадках, коли дитина сумна, ображена, коли їй боляче, соромно, страшно, коли з нею обійшлися несправедливо і навіть якщо вона просто дуже втомилась - перше, що треба зробити - це дати їй зрозуміти, що ви обізнані про її стан, "чуєте" її.

20. Не вимагайте від дитини неможливого чи важковиконуваного. Замість цього подивіться, що ви можете змінити в оточуючому середовиші. 



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?