среда, 30 января 2019 г.

Детальніше про булінг



Булінг має системний характер та реалізується, зазвичай, у стабільному колективі. Традиційно цькування пов'язують саме зі школою. Усі різні, завжди можна знайти привід образити дитину, в середовищі однолітків така ситуація вірогідніша, оскільки однокласники краще за інших знають про "больові точки"один одного. Ініціатором булінгу може бути будь-хто, але особливо - діти, які вдома страждають від психологічного чи фізичного насильства, а потім або копіюють таку модель поведінки, або ж прагнуть відігратися на комусь у школі. Також у зоні ризику діти, які не відчувають меж та вважають, що їм усе дозволено. Взагалі ж булінг починається з дрібниць: йшла дитина та навмисно скинула з парти товариша підручники, а вчитель та однокласники промовчали. Діти розуміють, що така поведінка в цьому середовищі прийнятна, та дозволяють собі рухатися далі: від психологічного до фізичного насильства. Все частіше дитина стискається з кібербулінгом, який не залишає її в спокої навіть удома та у вихідні. Тому корисно придивитися до такої інформації на сторінках дитини у соціальних мережах:
- Що вона пише;
- Які коментарі можна знайти під її постами;
- На які групи підписана;
- Що лайкає та які коментарі залишає під постами однокласників.
Такий фоновий моніторинг може бути корисним, але бажано, щоб сторінка дитини у соцмережах взагалі були закриті від незнайомців. У такій ситуації важливо не втратити довіру дитини, зробити так, щоб у неї не склалося враження, що ви за нею стежите.

Основні характеристики булінгу:

1.Здійснюється навмисно;
2. Відбувається регулярно;
3. Наявна нерівність сил між учасниками булінгу;
4. Він не може припинитися сам по собі;
5. Наявний негативний психологічний вплив на усіх учасників булінгу.

Стадії шкільного булінгу

1. Утворення булінг-угрупувань (навколо "лідера" створюється група "прихильників")
2. Початок конфлікту та його ескалація 
З боку агресора - початок та повторення насильницьких дій , з боку жертви - приниження, страх, тривожність, втрата волі і здатності до супротиву;
3. Деструктивна поведінка 
За учнем закріплюється статус жертви. 
4.Вигнання
Пропуски занять, перехід до нової школи.

Для того, щоб зупинити булінг,треба навчатися поважати і цінувати себе та інших. Зрозуміти, що оточуючі мають повне право не бути схожими на нас. Адже часто у ролі нападника виступає той, хто не має впевненості у собі, той, кому потрібна допомога. Для покращення ситуації необхідним є створення цілісної системи навчання, де кожен розуміє, як діяти, як не допустити кризової ситуації, як впоратися зі своїми емоціями. 




Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?