Кожна людина, а
особливо діти і підлітки прагнуть, щоб їх приймали і цінували. Іноді за
девіантною поведінкою ховається саме бажання привернути увагу, бути поміченим
та почутим. Як же спілкуватися з такими учнями?
·
Запитуйте
їхню думку.
·
Давайте їм
відчути себе прийнятими.
·
Запитуйте їх
про них самих.
·
Вислуховуйте
їх.
·
Займайтеся
їхніми проблемами та конфліктами до того, як вони стануть великими.
·
Дозволяйте
робити помилки.
·
Допомагайте
їм вчитися на власних помилках.
·
Створюйте
безпечні та відкриті взаємовідносини.
·
Розмовляйте
з ними відкрито.
·
Станьте
їхнім прибічником.
·
Дайте
зрозуміти, що ви завжди поряд. у їхньому розпорядженні.
·
Під час
розмови дивіться їм у вічі.
·
Скажіть їм,
що готові їх вислухати в будь-який час.
·
Заохочуйте
їх високо ставити «планку».
·
Вітайте їхні
пропозиції.
·
Прощайте їх.
·
Завжди
давайте їм ще один шанс.
·
Радьтеся з
ними.
·
Дякуйте їм.
·
Будьте
чесними.
·
Дайте їм
зрозуміти, що ви їхній друг.
·
Розділяйте
разом з ними їхню радість та хвилювання.
·
Допоможіть
їм повірити в себе.
·
Запитайте,
про що вони мріють, заохочуйте їх, переконуючи в тому, що мрії можуть стати
реальністю.
·
Називайте їх
тільки на ім'я.
·
Вислуховуйте
їхні історії та розповіді,
·
Дайте
підлітку відчути відповідальність.
·
Часто і
невимушено говоріть компліменти.
·
Будьте
доброзичливим учителем для підлітка.
(джерело: https://fr_mnvk.klasna.com/uk/site/poradi-vchitelyam-shcho-p.html)
У таблиці розглянуто, які саме труднощі можуть спостерігатися в дітей,
причини та шляхи допомоги.
Характеристика
труднощів. |
Рекомендації
вчителям. |
1.Повільний
темп виконання розумових операцій. Діти повільно залучаються до роботи, не
встигають виконувати класні завдання, не одразу розуміють пояснення вчителя,
повільно пишуть і читають. Причиною, як правило, є своєрідність типу
нервової діяльності (інертність нервових процесів). |
1.Таких
дітей не можна квапити, підганяти на уроці, примушувати працювати «за
часом», адже будь-який поспіх і умов обмеження часу тільки
загальмують роботу і спричинять негативні емоції. Краще повторити дитині
те, що вона не встигла почути; намагатися говорити повільніше:
повідомляти на початку уроку план роботи і пропонувати
завдання, розраховані на нижчий темп виконання, надаючи час на
підготовку до відповіді; не ставити в ситуацію необхідності
швидкого переключення з одного виду діяльності на інший. |
2. Погано встигають з усіх
предметів через труднощі в запам'ятовуванні, узагальненні
навчального матеріалу, оперуванні поняттями, недостатнім словниковим
запасом, не сформованістю навчальних навичок.
Причиною може бути педагогічна занедбаність,
недоліки виховання низький інтелектуальний потенціал. |
2.
Необхідні додаткові заняття з розвитку мовлення, пам'яті, уваги, мислення,
загально навчальних навичок. Бажані індивідуальні завдання зниженого рівня
труднощів. Варто схвалювати прагнення дитини досягти успіху. Дуже важливо
переконати батьків займатися розвитком дитини, рекомендувати вправи та ігри.
У деяких випадках цілеспрямована розвивальна робота дає змогу подолати
педагогічну занедбаність і досягти високих навчальних результатів. |
3. Невисокий інтелектуальний потенціал (навчання дається
важко, не засвоюють програмний матеріал, не завжди розуміють і погано
запам'ятовують пояснення вчителя). Причина може полягати в астенії, затримці
психічного розвитку, органічних порушеннях центральної нервової системи. |
3.
Вимоги до таких дітей потрібно знизити, адже вони страждають через
слабку пам'ять, низький рівень логічного мислення. Для запобігання втраті
мотивації до навчання і відхилення у поведінці варто пропонувати
посильні індивідуальні завдання, відзначати навіть маленькі успіхи.
В окремих випадках педагогу необхідно направити батьків на
психолого-медико-педагогічну комісію, на консультацію до
психолога, дитячого психоневролога або психіатра. |
4.Труднощі тільки в письмі та читанні: поганий почерк,
постійні пропуски літер і недописування закінчень слів, заміна одних складів
на інші, співзвучні їм, причина — недорозвинення мовлення. |
4.
Насамперед необхідна допомога логопеда. Труднощі не пов'язані з лінощами або
непосидючістю дитини, тому просто зауваження та заклики до старанності ні до
чого не приведуть. Щоб уникнути формування стійкої відрази
до навчань, не слід акцентувати увагу на не
успіхах. Краще похвалити такого
учня за те, що йому вдалося виконати. |
5. Труднощі в навчанні й поведінці, пов'язані з емоційними
порушеннями. Підвищена тривожність, замкненість,
боязкість, нерішучість, сором'язливість, розлади нервової системи. |
5. Необхідне
доброзичливе ставлення, підтримка, підбадьорення в ситуаціях, що викликають
сильну тривогу і хвилювання (під час відповідей біля дошки, контрольних
робіт, диктантів). Таких дітей краше не викликати відповідати
перед усім класом, особливо на початку навчального року. |
6. Гіперактивність, підвищена схильність до
відволікання, труднощі в концентрації уваги, імпульсивність. Причиною можуть
бути емоційні порушення як наслідок неправильного стилю виховання, а також
органічні порушення центральної нервової системи. |
6.Такі
діти не в змозі тривалий час бути зосередженими, уважними, посидючими.
Головне в роботі з ними — терпіння |
7. Труднощі в контактах (погані взаємини з однолітками або
відсутність друзів у класі). |
7. Завдання вчителя в роботі з «відторгнутими» дітьми —
допомогти їм почуватися потрібними і бажаними в класі. Необхідно звернути
увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що їм удається. На позакласних
заходах давати можливість виявити себе з кращого боку. |
8. Агресивність, запальність, дратівливість. |
8. У спілкуванні з цими дітьми потрібно виявляти
максимальну стриманість і терпимість, адже вони самі страждають від своєї
упертості, гнівливості й дратівливості. Необхідно дати зрозуміти, що
дорослий — їхній друг у розв'язанні внутрішніх проблем. Педагог,
знаючи інтереси і схильності агресивної дитини, зможе спрямувати її
активність у конструктивне русло, тактовно і послідовно навчаючи дитину
самоконтролю й стриманості. |
9.
Підвищена тривожність, плаксивість, уразливість, схильність хвилюватися і
переживати з будь-якого приводу (ризик розвитку невротичних розладів). |
9.
Такі діти часто є хорошими учнями, але навчальні успіхи для них набувають
надто великого значення (часто цьому сприяють установки батьків). Учителю в
цьому випадку не слід акцентувати увагу на оцінках. Перед хвилюючими подіями,
контрольними треба знімати тривожність, навіювати впевненість в успіху,
частіше заохочувати, схвалювати і відзначати переваги. |
10.
Боязкість, нерішучість, замкнутість, «нелюдимість». |
10. Учителеві варто залучати таких дітей до позакласної роботи, проводити групові заходи, щоб вони більше спілкуватися, долали свою боязкість, нерішучість. Давати певні громадські доручення. Частіше звертати увагу однокласників на переваги такого учня, підвищуючи його самооцінку і створюючи ситуацію успіху. |
Комментариев нет:
Отправить комментарий