Ні
для кого не секрет, що далеко не усім дітям подобається вчитися. Перебування
вдома на карантині діти сприймають як канікули. Це сприяє розслабленню і
бажанню розважатися, та аж ніяк не вчитися. Проте, навіть за таких умов,
навчання необхідно продовжувати, щоб потім не виникало суттєвих труднощів у
засвоєнні навчального матеріалу.
Чи
можна цьому зарадити? Можна! Звісно, змушувати вчитися, розповідаючи про те, що
це дуже корисно та колись у майбутньому точно знадобиться – це не завжди дієвий
спосіб досягти мети.
Що
ж таке мотивація?
Мотивація
(з лат. «movere» – «рухати») – це бажання і готовність людини щось робити. Це
те, що рухає нас, спонукає виконувати певні завданняі йти до поставленої мети.
Як же мотивувати дитину до навчання під час карантину? Ось низка рекомендацій,
які можуть стати вам у пригоді.
Як
мотивувати своїх учнів? Рекомендації для вчителів:
1. Організуйте чіткий графік проведення уроків
(враховуючи школу онлайн та узгодивши графік із колегами, якщо заняття в Zoom
тощо).
2.
Обирайте та подавайте навчальний матеріал у такому форматі, який точно
зацікавить ваших учнів (посилання на відеоуроки, тести, опитувальники на Googl
диску тощо).Є можливість і потреба опановувати нові технології, тим самим
покращуючи свої навички, вміння.
3. Формуйте завдання чітко, щоб учні розуміли, що і
як виконувати.
4. Орієнтуйтеся на реалістичні вимоги. Вони мають
бути високими, але не настільки, щоб учні не могли їх виконати, бо це може
призвести до втрати інтересу до навчання.
5.
Забезпечуйте зворотній зв’язок з учнями. Не забувати хвалити учнів, якщо вони
стараються. Навіть просте підбадьорення буде їх стимулювати. Можна просто
запитати: «Як в тебе справи? Що нового?»
6. Використовуйте різноманітні прийоми розвитку
пізнавальної активності (бесіда, створення проблемних ситуацій та ситуацій
успіху, використання прийомів критичного мислення, творчих завдань).
7.Не перевантажуйте учнів, враховуйте їхні вікові
особливості.
Кілька найбільш ефективних
засобів емоційної стимуляції учнів:
1. Покажіть ціннісну значущість досліджуваної дисципліни
(особливості використання у повсякденному житті, цікаві факти тощо).
2. Забезпечте реалізацію учнями тенденції до діяльності:
навчіть перетворювати цілі «майбутнього» у ряд проблем, задач, завдань, що
мають безпосередній стосунок до сьогодення;
3. Заохочуйте самостійність учнів, надаючи їм лише
необхідну допомогу;
4. Звертайте увагу і постійно відзначайте високу
активність кожного учня, вдалу відповідь, правильний спосіб виконання завдання,
оригінальне рішення задач, використання додаткових матеріалів з досліджуваної
теми;
5. Чергуйте види діяльності викладача і учнів, використовуйте
різноманітні прийоми, методи, форми роботи;
6. Оцінку виконаної роботи варто давати так, щоб вона
давала учням упевненості в своїх силах, свідчила про нехай невеликі досягнення
в навчальній діяльності й задоволенні пізнавальних потреб, налаштовувала на
нову пізнавальну активність;
7. Будуйте з учнями доброзичливі, відкриті,
емоційно-насичені відносини у процесі навчання, спрямовані на формування і
заохочення відчування себе і іншої особистості, потреби в самоствердженні, самоактуалізації.
8. Надихайте учнів своїм прикладом: якщо вони бачать, як
ви захоплені предметом, то й теж зацікавляться. Діліться з ними своїми «лайфхаками»
вмотивованості, продуктивності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий