1. Запобігайте упередженого ставлення до учнів. Не
виявляйте антипатій, сподіваючись
на погану поведінку. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто
поводяться згідно з вашими очікуваннями. Оцінюйте[A1] окремі вчинки, поведінку, а не дитину. Учні,
навіть з «важкою» поведінкою, вміють приємно дивувати!
2. Будьте послідовними та справедливими, дотримуйтесь
встановлених правил. Перш ніж зробити зауваження, розберіться, що сталося.
3. Пам’ятайте про повагу до учнів: кожен з них –
особистість. Уникайте образливих слів, принижень, будьте тактовними.
Спілкуйтеся з учнями так, як ви би спілкувались з дорослими людьми. Гнів,
дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню авторитету вчителя.
4. Враховуйте вікові та індивідуальні особливості учнів
під час навчання.
5. Якщо дитина не працює на уроці (або раптом перестала
працювати), спробуйте з’ясувати причини такої поведінки, використовуйте
незвичні шляхи мотивації.
6. Заохочуйте найменші успіхи учнів, створюйте ситуації
успіху.
7. Будьте прикладом ефективної взаємодії з оточуючими для
учнів.
8. Не перебільшуйте із моралізуванням, не відволікайтесь
на незначні порушення.
9. Не соромтесь виявляти почуття гумору. Дітям імпонує
веселий, спритний, оптимістичний вчитель.
10. Залучайте учнів до планування деяких уроків, просіть
поради, проводіть мозкові штурми для пошуку нових ідей. Креативність допомагає
навчатися із цікавістю.
11. Запропонуйте учням разом виробити правила поведінки
та обговоріть, навіщо потрібне кожне із них.
12. Пам’ятайте, що ображатися на дітей – не ефективно, що
ви – доросла людина. Відхилення в поведінці учня – це сигнал, що він потребує
допомоги.
13. Формуйте довірливі відносини з дітьми. Вони повинні
знати, що можна не боятися звернутися до вас з певним питанням.
14. Якщо дитина збуджена, виявляє бурхливі емоції,
даремно обговорювати її поведінку тут і зараз: вона не в змозі сприйняти ваших
рекомендацій. Варто дати дитині заспокоїтись, а вже потім обговорити ситуацію.
15. Будьте терплячими: діти – парадоксальні. Процес
виховання досить тривалий, і немає універсальних засобів змінити поведінку
дитини за короткий проміжок часу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий