пятница, 9 октября 2020 г.

День психічного здоров'я

 




10 жовтня відзначається Всесвітній день психічного здоров’я.

Психічне здоров’я – це рівновага та сталість психіки людини, адекватне сприйняття реального світу, нормальна діяльність вищих психічних функцій. основою психічного здоров’я вважають стан загального душевного комфорту, який адекватно регулює поведінку людини в процесі життєдіяльності.

За ініціативи Всесвітньої федерації психічного здоров’я, Всесвітній день психічного здоров’я відзначається з 1992 року.

Метою Всесвітнього дня психічного здоров’я є скорочення поширеності депресивних розладів, шизофренії, хвороби Альцгеймера, наркотичної залежності тощо.

Складові психічного здоров’я і благополуччя:

1. Першою і найважливішою складовою є прийняття себе як людини, гідної поваги. Це головна ознака психічного здоров’я людини.

2. Уміння людини підтримувати позитивні, теплі, довірливі відносини з іншими.

3. Автономність – це незалежність і здатність людини регулювати свою поведінку зсередини, а не очікувати схвалення або оцінки себе від оточуючих.

4. Екологічна майстерність – здатність людини активно вибирати і створювати власне оточення, яке відповідає її психологічним умовам життя.

5. Наявність мети в житті –  наявності сенсу життя, а також діяльність, спрямована на досягнення мети.

6. Самовдосконалення – дуже важливо розвивати власний потенціал, реалізувати себе та бути відкритим до  нового досвіду.

Для дітей потрібні додаткові умови:

– присутність батьків, відчуття безпеки;

– уважне відношення до емоційних потреб дитини.

Збереження психічного здоров’я несумісне з вживанням будь-яких психоактивних речовин!

Нікотинова залежність є найбільш розповсюдженим психічним розладом, яка не допомагає позбавитись стресу, а навпаки підвищує його рівень, що сприяє розвитку більш тяжких психічних розладів.

 

Кожна людина свідомо чи підсвідомо володіє якимись релаксуючими стратегіями. І дуже добре, щоб якомога раніше кожен із нас зрозумів, що йому приносить полегшення і задоволення. Для цього потрібно вивчати себе, вивчати свої можливості в різних сферах життя і свою поведінку в різних ситуаціях.

У збереженні та зміцненні психічного здоров’я важливе значення має дотримання принципів здорового способу життя.

Особливе значення має психогігієна – це комплекс заходів з дотриманням культури між особистих стосунків, уміння керувати своїми емоціями, чергувати працю і відпочинок, створювання сприятливого психологічного клімату у колективі, сім’ї; систематично займатись фізичною культурою, додержуватись раціонального харчування, режиму дня, достатньо спати, позитивно мислити, бути оптимістичним, доброзичливим.

Плануйте своє життя!

Ставте реальні цілі і не чекайте, що зміни відбудуться самі собою – працюйте для себе. Не шукайте розслаблення у зловживанні алкоголем або прийманні психоактивних речовин – це лише поглибить психоемоційні проблеми.

Пам`ятайте, що всі люди потребують підтримки, участі, співчуття та любові. Ви не самотні! Поруч є завжди люди, які зрозуміють і допоможуть. Не соромтеся звертатися за допомогою! У разі потреби звертайтеся до фахівців – отримаєте індивідуальну, конфіденційну  консультативну допомогу і підтримку.

Бережіть психічне здоров`я! Адже це запорука щасливого життя і довголіття!


Джерело: https://www.bsmu.edu.ua/blog/6143-scho-take-psihichne-zdorovya-lyudiniss/

                 https://brovmedcentr.in.ua/2018/10/09/психічне-здоровя-основа-щасливог/



Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?