понедельник, 21 сентября 2020 г.

Шкільний булінг: як реагувати?


 Які фрази не слід казати дитині в ситуації булінгу?

"Ти сам винен, ти так себе поводиш, ти їх провокуєш"

В кожного з нас можна знайти певні недоліки або відмінності від інших людей. Але це не значить, що кожного можуть цькувати. Звинувачувати жертву - значить виправдовувати кривдників. 

"Не зважай"

Цькування - грубе вторгення в особистий простір, не реагувати на таке не можна. Через булінг в жертви падає самооцінка, впевненість у собі.

"Відплати їм"

Ризикована порада, яка ставить під загрозу здоров'я дитини та загострює конфлікт. Якщо жертва намагається невміло чинити опір, цькування лише посилюється. До речі, ознакою булінгу є нерівність сил. 

Як батькам підтримати дитину, яка зазнає булінгу?

Покажіть, що ви завжди на боці дитини й готові допомагати їй долати труднощі до самого кінця, навіть якщо це буде непросто. Зверніться до класного керівника, спеціалістів психологічної служби, адміністрації закладу. Зробіть все, що допоможе дитині підвищіти самооцінку, знайдіть можливості для її самоствердження.

Як навчити дитину правильно реагувати на прояви булінгу?

1. Уміння ігнорувати дрібні провокації може звести нанівець спроби почати цькування. Це не значить, що дитина повинна не зважати на проблему взагалі, але в деяких випадках це дієвий спосіб, оскільки часто кривдникам потрібна увага та емоції жертви;

2. Уміння правильно реагувати на критику, справедливу і несправедливу. "Ну так, я і справді не такий сильний фізично, як ти", "Я - окулярик, і що?", "На жаль, я не можу заборонити тобі думати, що я дурень", - такі відповіді більш ефективні та менш травматичні, ніж кидання з кулаками на кривдника;

3. Уміння відреагувати нестандартно. Дитина, яка ображає, завжди очікує отримати від жертви певну реакцію (образу, злість),незвичайна поведінка жертви може пУміннярипинити агресію. Наприклад, можна погодитись з прізвиськом: "Так, мама теж вважає, що я чимось схожий на сову, я і вночі краще за всіх бачу, і поспати вранці люблю. Або посміятися разом: "Так, таке у нас прізвище, так дражнили і мого прадіда";

4. Уміння порозумітися. Доцільно спробувати сказати кривднику: "Мені дуже прикро це чути", "Чому ти хочеш мене образити?";

Джерело: І.І.Дорожко, О.Є.Малихіна, "Л.В.Туріщева "Насильство. Булінг". - Основа, 2019 рік. 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?