День безпечного Інтернету (SID/ДБІ) запровадили мережі Insafe та INHOPE за підтримки Європейської комісії для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю. Центр кращого Інтернету представляє Національний комітет Дня безпечного Інтернету в Україні.
Цей день проводиться з метою залучити до дій кожного та кожну, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення найкращого цифрового досвіду.
“День безпечного Інтернету надає унікальну можливість для проведення заходів з безпеки онлайн разом зі всім світом: як у закладі освіти, бібліотеці, громадській організації, так й в органах влади, бізнесових організаціях. Щороку до Дня безпечного Інтернету в Україні, як і у всьому світі, приєднується все більше організацій.
170 країн офіційно підтримали День безпечного Інтернету 11 лютого 2020 року. В Україні до Дня безпечного Інтернету офіційно долучились понад 1700 закладів освіти, бібліотек, молодіжних центрів, громадських організацій, органів влади, медіа та бізнесових організацій в усіх областях України. Понад 170 000 дітей та молодих людей взяли участь в офіційно зареєстрованих заходах, присвячених безпеці в Інтернеті.
Ми б хотіли подякувати кожному та кожній, хто організовували, хто брали участь, хто висвітлювали заходи до Дня безпечного Інтернету 2020 та запрошуємо до відзначання Дня безпечного Інтернету 2021 у вівторок 9 лютого! Саме ви робите цей День в Україні – день заради безпечнішого та найкращого Інтернету! ”, – команда Центру кращого Інтернету.
Для того, щоб дізнатися, як День безпечного Інтернету відзначається в світі та Україні слідкуйте за хештегами #SID2021 та #SaferInternetDay, #ДеньБезпечногоІнтернету у соціальних мережах.
Навчально-методичні ресурси
Ресурси від організації “Ла-Страда Україна”:
Методичні рекомендації «Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення» – https://bit.ly/39GpVHZ⠀
Навчально-методичний посібник «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе», в якому розміщено заняття для учнів та учениць «Протидія кібербулінгу або лайфхак, як користуватись Інтернетом безпечно», ст. 141 – https://bit.ly/3pNEXBm⠀
Ліфлет «А з чим ти стикаєшся в Інтернеті?» https://bit.ly/3jdpS9W⠀
Навчальний анімаційний ролик «Цінуй життя!» https://www.youtube.com/watch?v=GYjkgg7JO-M⠀
- Навчально-методичний посібник «Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість»
Джерело: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/PRESS.pdf
Посібник містить плани уроків призначені для учнів та учениць початкової школи та зосереджені на ключових принципах мережевого етикету й безпеки. Заняття запропоновані у п‘яти темах: обачність в Інтернеті, пильність в Інтернеті, захист в Інтернеті, доброзичливість в Інтернеті, сміливість в Інтернеті.
- Посібник Клан Кліц-Клац. Виховання дітей в цифрову еру
Джерело: https://edpro.ua/blog/informacijna-bezpeka
Посібник для батьків у доступній формі містить необхідну інформацію та поради, які будуть корисні батькам для сприяння позитивному використанню дітьми цифрових технологій.
- Робочий зошит для підлітків the Web We Want (Інтернет, який ми хочемо)
Посібник створений молодими людьми для молоді, спрямований на вивчення прав та обов’язків в Інтернеті та заохочення до роздумів про поведінку в Інтернеті.
Запропоновані 18 завдань допоможуть підліткам перевірити свої навички, дізнатися більше про свої права в онлайн-світі.
Посібник містить плани уроків, що пропонують ідеї та заходи, щоб заохотити молодь розвивати навички творчого та критичного мислення, необхідні для повноцінного життя в світі.
- Методичні рекомендації до використання в освітньому процесі закладів загальної середньої освітинавчально-методичного посібника та робочого зошита„Інтернет, який ми хочемоˮ (the Web We Want).
Рекомендації містять практичні пропозиції для інтегрування занять, представлених у навчально-методичному посібнику та завдань у робочому зошиті „Інтернет, який ми хочемоˮ (Тhe Web We Want) в навчальні програми з предметів в закладах освіти України.
- Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті
Джерело: https://goo.gl/J1Xkg6
Посібник містить теоретичні питання безпечної поведінки в Інтернеті, опис занять та 8 тренінгових вправ із розвитку базових компетенцій безпечної поведінки підлітків в Інтернеті, плани заходів для педагогів та батьків.
- Посібник з протидії мови ненависті «Закладинки»
Джерело: https://goo.gl/GZNQYf
Посібник містить 24 приклади вправ з теми протидії мові ненависті онлайн через навчання з прав людини. У вправах розкриваються теми мови ненависті онлайн, прав людини в Інтернеті, свободи вираження поглядів, приватного життя і безпеки, інтернет-грамотності, демократії та участі.
- Онлайн-курс “Права людини в освітньому просторі”
Джерело: https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EDERA_OSCE+HRE101+2019/about
Третій модуль курсу розкриває тему «Права людини та Інтернет»: еволюція концепції прав людини у цифрову еру, результати моніторингу сайтів закладів освіти в Україні (2018). Дає можливість дослідити власний сайт закладу освіти чи сторінку закладу освіти щодо дотримання прав дитини онлайн, дізнатись більше про законодавство та міжнародні ініціативи щодо безпеки дітей в онлайновому просторі.
- Мікрокурс “Безпека дитини в Інтернеті: від загроз до можливостей” від Уміти
Джерело: https://umity.in.ua/mc/entry/112079/
Про сучасне розуміння ключових понять теми; класифікація загроз в Інтернеті; принципи формування безпечної поведінки; звернення по допомогу та захист; ідеї та ресурси для позакласних заходів.
Огляд підходів, ідей та ресурсів для посилення ефективності заходів з безпеки в Інтернеті.
- Відео про безпеку в Інтернеті від Координатора проектів ОБСЄ в Україні:
- “Захистити свої гроші під час онлайн-шопінгу” – https://www.youtube.com/watch?v=qB_Y_C–g5mY
- “Захисти свою персональну інформацію” – https://www.youtube.com/watch?v=DjjYSRNAJgI
Відео містять короткі поради щодо безпеки в Інтернеті та можуть бути використані під час освітніх заходів як з підлітками, так і з представниками та представницями професійних спільнот.
- Канал “Права людини та Інтернет”
Джерело: https://www.youtube.com/channel/UCeuQLmBXJMdjLl5lUEUQDlA
Канал містить 8 роликів, що відповідають змісту розділів Посібника з прав людини для Інтернет-користувачів та пояснювального меморандуму (Рекомендація СМ/Rec(2014)6 Комітету міністрів країнам-членам щодо посібника з прав людини для Інтернет-користувачів – пояснювальний меморандум).
Відео містять короткі поради щодо безпеки в Інтернеті та можуть бути використані під час освітніх заходів як з дітьми та молоддю, так і з представниками та представницями професійних спільнот.
- Відеоуроки для професіональних спільнот від проєкту Ради Європи «Боротьба з насильством щодо дітей в Україні»
Відеоурок 1 – Захист дітей онлайн
Відеоурок 2 – Сексуальний шантаж
Відеоурок 3 – Секстинг
Відеоурок 4 – Секс-чатинг
Відеоурок 5 – Грумінг
Відеоурок 6 – Зображення сексуального характеру, що використовуються для помсти
- Буклет «Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» від проєкту Ради Європи «Боротьба з насильством щодо дітей в Україні».
- Національна онлайн-платформа з цифрової грамотності – Джерело: https://osvita.diia.gov.ua/courses
Відео з інтерв’ю містять огляди щодо сучасного стану безпеки в Інтернеті та поради щодо безпечної поведінки в Інтернеті. Курси та відео можуть бути використані під час освітніх заходів з представниками та представницями професійних спільнот та можуть буди рекомендовані для перегляду батькам та особам, які їх замінюють.
- Рекомендації Міжнародного союзу електрозв’язку щодо захисту дітей у цифровому середовищі:
- «Захист дітей у цифровому середовищі: рекомендації для батьків та освітян»
- «Захист дітей у цифровому середовищі: рекомендації для індустрій»
- «Захист дітей у цифровому середовищі: рекомендації для органів державної влади»
- Міні-книга про права та правила безпеки дітей у цифровому середовищі та робочий зошит від Міжнародного союзу електрозв’язку
- «У мережі з Санго»
- «Робочий зошит із безпеки в цифровому середовищі. Виконай завдання разом із Санго»
- Вебінари Школи онлайн-безпеки дітей
Ресурси про День безпечного Інтернету:
- Офіційний сайт Дня безпечного Інтернету (англійською мовою): www.saferinternetday.org
- Сторінка «День безпечного Інтернету в Україні» у Фейсбуці: https://www.facebook.com/UkraineSID
- Сайт Центру кращого Інтернету: https://betterinternetcentre.org
Проведення заходів до Дня безпечного Інтернету
Пропонуємо під час підготовки та проведення заходів з формування безпечної поведінки дітей та молоді в Інтернеті враховувати наступні принципи роботи, які можуть посилити ефективність цих заходів:
- Визнання Інтернету як значущого фактора соціалізації
Під час заходів з дітьми, вчительством, батьками та тими, хто їх замінюють, враховувати те, що Інтернет є важливою та невід’ємною частиною життя сучасної дитини, простором реалізації більшості фундаментальних прав дитини. Під час заходів варто зосередитися на можливостях, які надає Інтернет та його позитивному впливі на розвиток.
- Позитивна атмосфера
Під час заходів з дітьми, вчительством, батьками та тими, хто їх замінюють, намагайтесь створювати позитивний емоційний фон спілкування та навчання, створюйте ситуації успіху.
- Сприяння обговоренню
Під час заходів з дітьми забезпечте, щоб учасники та учасниці мали можливість обговорювати безпосередній зв’язок теми зі своїм щоденним досвідом користуванням Інтернетом та плануванням подальших дій безпечного використання: від спілкування у соціальних мережах до придбання товарів онлайн.
- Відкритість та чесність
Відкритість до думок, міркувань, коментарів, пропозицій може сприяти подоланню цифрового розриву між дорослими та дітьми. Діти також можуть ініціювати захід із безпеки в Інтернеті для вчительства чи молодіжних працівників та працівниць.
- Участь дітей та молоді
Діти та молодь мають бути залучені до планування заходів з безпечної поведінки в Інтернеті та мають можливість обирати ті теми, які потребують розгляду у контексті безпечного Інтернету.
- Надання інформації про механізми захисту та отримання підтримки
Діти та молодь мають бути ознайомлені з тим, як повідомити про неналежний або нелегальний контент, який вони бачать у соціальних мережах чи на тих сайтах, якими вони користуються. Діти та молодь мають отримати інформацію про організації, сайти, телефони гарячих ліній, де вони можуть отримати підтримку, якщо стали жертвою чиїхось дій в Інтернеті або потребують допомоги під час користування Інтернетом.
Комментариев нет:
Отправить комментарий