среда, 14 марта 2018 г.

Коли дитина потрапила у конфлікт

Позитивне сприйняття людини – важке завдання. З ним ми стикаємося щодня, майже кожної хвилини, коли починаємо взаємодіяти з іншими людьми навколо нас (наприклад, у магазині, транспорті, на роботі тощо). Саме від того, чи ваша дитина сьогодні навчиться сприймати людей навколо неї, будувати з ними позитивні стосунки, залежить її майбутній емоційний та психічний стан. Цікавтеся тим, з ким спілкується ваша дитина, як сприймають її однолітки, якими є її враження від спілкування з однокласниками і друзями. Для того, щоб зменшити кількість конфліктів, з якими стискається дитина, доцільно навчити її навичкам безконфліктного спілкування:
  •    Не реагувати емоційно на слова інших, переводити у жарт;
  •    Уникати образливих слів;
  •   Уважно прислуховуватись до інших;
  •      Вміти поступатися і бути готовим до співробітництва;
  •      Вміти вибачатися: це ознака не слабкості, а розумної людини;
  •      Вміти висловлювати свої почуття за допомогою «Я – висловлювань», це     дозволяє краще донести свою думку до опонента;
  •      Враховувати наслідки своєї поведінки;
  •     Вміти поставити себе на місце іншої людини;
  •      Вміти вирішувати лише теперішню проблему, не згадувати минуле, а також не вдаватися до переходу на особистості: ми вирішуємо проблему, а не ставлення до людини!
  •   Бути толерантними до інших, поважати інші точки зору;
  •   Не бути мстивими.


Як діяти, якщо дитина потрапила у конфлікт?

1.     Моделювати позитивне вирішення конфлікту
Дитина – це дзеркало батьків. Ідентефікація – спосіб засвоєння дітьми батьківської поведінки,  їх цінностей, переконань як своїх власних. Діти сприймають особливості дорослих, з якими тісно пов'язані. Це сприяє формуванню певної поведінки. Тому звертайте увагу на те, що ви робите під час конфлікту, як поводитесь з іншими людьми, чи готові до конструктивного спілкування і обговорення проблеми, наскільки ви уважні, толерантні до інших: власний приклад – кращій засіб для того, щоб навчити чомусь дитину.
2.     Створити безпечне середовище для підтримки дитини
Якщо дитина потрапила у конфлікт, контролюйте власні емоції, зберігайте спокій. Вислухайте дитину із розумінням і співчуттям. Допоможіть їй почуватися комфортно і безпечно, дозвольте висловлюватися відкрито, чесно, не побоюючись негативної або занадто емоційної реакції. Не ставтеся до дитини упереджено.
3.     Шукати незалежний шлях вирішення проблем
Намагайтеся вислухати всі сторони конфлікту, не поспішайте звинувачувати іншу дитину. Будьте готові до переговорів, співробітництва.
4.     Обговорити з дитиною ситуацію
Допоможіть їй знайти шляхи вирішення проблеми, наприклад, за методом мозкового штурму – виписати на аркуш всі ідеї щодо неї. Розповідайте дитині про випадки з власного життя, діліться з нею своїм досвідом.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?