- Вірити в цінність кожної дитини;
- Дотримуватись конфеденційності;
- Надавати позитивну інформацію;
- Бути порадником, а не моралістом;
- Поважати думку і позицію кожної дитини;
- Акцентувати увагу дитини на власних позитивних рисах, характеристиках і здобутках.
Рекомендується дотримуватися таких принципів профілактичної роботи:
- Активізація зворотнього зв'язку: надавати можливість учням висловлювати свої думки та почуття:
- Добровільність: мотивувати і пропонувати, а не примушувати та диктувати;
- Позитивна спрямованість: зміцнення позитивної позиції особистості щодо власної спроможності підтримання оптимального стану здоров'я, опертя на позитивні моменти - не стільки залякувати наслідками шкідливих звичок, скільки привертати увагу й посилювати симпатію до людей, які дотримуються здорового способу життя, розвінчувати створювані рекламними компаніями стереотипи "Героїв з цигаркою", які асоціюються з активністю та процвітанням ;
- Об'єктивність: інформація не повинна зводитись до залякування або формальних гасел;
- Залучення батьків, медичних працівників, психологічної служби школи до пропаганди та сприяння утвердженню у свідомості учнівської молоді принципів здорового способу життя;
- Систематичність: вся профілактична робота з превентивного виховання має передбачати комплекс заходів, спрямованих на формування свідомого ставлення до власного здоров'я;
- Врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей.
Дослідники виявили, що в ході лекції учнями засвоюється 5% наданої ім інформації, бесіди - 10%, перегляду телепередач - 30%, щотижневої виховної роботи - 45%, рольової гри - 60%. Доцільно враховувати, що найбільш ефективними у процесі формування культури здоров'я особистості є інтерактивні методи роботи із застосуванням елементів тренингів, гри та оздоровчих справ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий