среда, 3 апреля 2019 г.

Профілактика шкідливих звичок


Навчання здорового способу життя передбачає систематичний комплекс заходів, спрямованих на усвідомлення здорового способу життя як цінності шкільного колективу, що сприятиме колективному розвиткові психофізичних здібностей учнів. Актуальними залишаються заходи щодо запобігання та протидії з боку школи шкідливим звичкам учнів - палінню, алкоголізму, вживанню наркотиків. У процесі формування навичок здорового способу життя доцільно керуватися такими пріоритетами:
- Вірити в цінність кожної дитини;
- Дотримуватись конфеденційності;
- Надавати позитивну інформацію;
- Бути порадником, а не моралістом;
- Поважати думку і позицію кожної дитини;
- Акцентувати увагу дитини на власних позитивних рисах, характеристиках і здобутках.
Рекомендується дотримуватися таких принципів профілактичної роботи:
- Активізація зворотнього зв'язку: надавати можливість учням висловлювати свої думки та почуття:
- Добровільність: мотивувати і пропонувати, а не примушувати та диктувати;
- Позитивна спрямованість: зміцнення позитивної позиції особистості щодо власної спроможності підтримання оптимального стану здоров'я, опертя на позитивні моменти - не стільки залякувати наслідками шкідливих звичок, скільки привертати увагу й посилювати симпатію до людей, які дотримуються здорового способу життя, розвінчувати створювані рекламними компаніями стереотипи "Героїв з цигаркою", які асоціюються з активністю та процвітанням ;
- Об'єктивність: інформація не повинна зводитись до залякування або формальних гасел;
- Залучення батьків, медичних працівників, психологічної служби школи до пропаганди та сприяння утвердженню у свідомості учнівської молоді принципів здорового способу життя;
- Систематичність: вся профілактична робота  з превентивного виховання має передбачати комплекс заходів, спрямованих на формування свідомого ставлення до власного здоров'я;
- Врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей.

Дослідники виявили, що в ході лекції учнями засвоюється 5% наданої ім інформації, бесіди - 10%, перегляду телепередач - 30%, щотижневої виховної роботи - 45%, рольової гри - 60%. Доцільно враховувати, що найбільш ефективними у процесі формування культури здоров'я особистості є інтерактивні методи роботи із застосуванням елементів тренингів, гри та оздоровчих справ.


Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?