вторник, 9 ноября 2021 г.

Як спілкуватися з батьками, щоб уникнути конфліктів?

 


1. Не приймайте на свій рахунок всі претензії батьків. Об’єктивно оцініть суть проблеми, будьте готові до критики. Якщо ви були не праві, попросіть вибачення.

2. Контролюйте свої емоції. Намагайтеся зосередитися на проблемі, а не на емоціях. З’ясуйте, з якого питання батьки хвилюються, та знайдіть спільне рішення.

3. Дайте батькам можливість висловитися. Не перебивайте їх. Навіть якщо ви з чимось не згодні, пам’ятайте, що дослухати того, хто з тобою говорить – просте правило ввічливості. Можливо, батькам просто потрібно виговоритися.

4. Не копіюйте інтонацію батьків, коли вони роздратовані. Говоріть спокійно та коректно. Обмірковуйте кожне слово. Будьте дружелюбні!

5. Стежте за мовою вашого тіла. Зберігайте невимушену відкриту позу, підтримуйте зоровий контакт із батьками. Не складайте руки на грудях і не відвертайтеся.

6. Цікавтеся дитиною. Дізнайтеся у батьків про її улюблені заняття, інтереси.

7. Зробіть батькам опосередкований комплімент. Похваліть дитину. Це усунить напругу під час спілкування. І лише потім тактовно обговоріть проблему.

8. Будьте терплячими. Звертайтеся до батьків декілька раз, якщо проблема стосується безпеки та реалізації прав дитини.

9. В будь-якому випадку висловіть подяку батькам за те, що вони звернулися до вас.

10. Враховуйте вік. Чим старша людина, тим складніше їй змінюватися. Вона збирала досвід, знаходила підтвердження своїм переконанням все життя. Навчити бачити світ інакше – складне завдання. Можна вплинути на деякі переконання, але робити це потрібно м’яко та поступово.

11. Не загрожуйте. Не варто маніпулювати чи залякувати. Спокійно та коректно ознайомте батьків із відповідальністю за навчання та виховання дитини і наслідками, які виникають через неналежне виконання батьківських обов’язків. Наголосіть на тому, що це передбачено чинним законодавством.

12. Не нав’язуйте власну точку зору. Спробуйте поглянути на проблему з боку батьків.

13. Продемонструйте батькам, що ви їх розумієте. Для цього використовуйте те методи ефективного слухання:

- З’ясування: «Будь-ласка, уточніть це», «Ви вважаєте, що саме в цьому полягає проблема?».

- Відображення почуттів. Покажіть невербально, що ви також стурбовані  щодо того, що повідомляють батьки. Їм варто зрозуміти, що педагог їм співчуває, розділяє їх емоції.

- Резюмування: «Вашими основними ідеями, як я зрозуміла, є…», «Якщо підвести підсумок сказаному, то…», «Отже, ви вважаєте, що…»

- Перефразування  -  власне формулювання повідомлення для перевірки точності розуміння: «Якщо я правильно вас зрозуміла..», «Іншими словами, вас турбує те, що…»

14. Відразу визначіть проблему, з якою звертаються батьки, та запропонуйте шляхи її вирішення – подальші дії школи та/або батьків. Варто докладно пояснити, що саме ви збираєтеся робити для вирішення проблеми. Якщо вам потрібно більше часу, запропонуйте зустріч чи подальшу телефонну розмову.

15. Пам’ятайте, що для кожних батьків їх дитина – найкраща. Повідомляйте про проблеми у поведінці чи навчанні так, щоб можна було зрозуміти, як їх можна вирішити. Не варто вдаватися лише до однієї критики, звертайте увагу і на позитивне у поведінці дитини.

16. Увійдіть у положення батьків. Під час дистанційного навчання буває важко організувати час та мотивувати дитину, а коли школярів у родині декілька і є складнощі із технічним боком – ситуація ускладнюється. Запропонуйте разом подумати, що кожний може зробити для покращення ситуації.

17. Відкіньте негативний досвід. Зрозуміло, що за роки вашого вчителювання траплялися прикрі випадки під час вирішення складних питань з батьками деяких учнів, що наклало негативний відбиток на ваше сприйняття. Але ж це у минулому. Перед вами інші батьки, тому не налаштовуйтесь заздалегідь на негативну реакцію. Зустрічайте всіх з посмішкою та позитивом. Може статися так, що саме ваш піднесений настрій допоможе уникнути конфлікту та зробити спілкування позитивним.

18. Застосовуйте принцип «Тут і зараз». Якщо попередні непорозуміння не стосуються наявної проблеми, не варто їх пригадувати. Запобігайте формулюванням на кшталт «Ви постійно…», «Ви ніколи…», «Ви завжди…».

Джерело: https://emetodyst.mcfr.ua/792101

https://osvitanova.com.ua/posts/1924-komunikatsiia-vchytelia-i-batkiv-8-laifkhakiv

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Протидія булінгу. Інший - Не гірший!

  Перегляньте відео та поміркуйте: до яких наслідків може призвести булінг? Як йому запобігти та як захиститися?